20 Aralık 2016 Salı

AVRASYA TÜNELİ



Dünya Bankası’nın kredi işleyişinde görev almış bir kişi olan Amerikalı Ekonomist John Perkins şunları söylüyor; “Kendi arabasını yapamayan ülkeleri borçlandırıp otobanlar yaptırırız. Sonra onlara arabalarımızı satarız. Sonra bankalarını satın alırız. O bankalardan halka ucuz kredi verip daha çok araba almalarını sağlarız”.(×) Bu sözler, Türkiye’de uygulanmakta olan ulaşım politikasını açıklar niteliktedir. Kimi insanlar; köprülere, otoyollara ya da tünellere bakıp gördüklerinden etkileniyor ve bu “büyük eserleri” ülkeye kazandıranları takdirle anıyor. Bu yatırımları hayranlık duyguları içinde izliyor. Bilgi ve bilinçten yoksun bilinçsiz insanlar için bu sonuç olağandır. Görüntü etkileyici, yaymaca (propaganda) yoğundur. Arabasının olmaması, köprüyü ya da tüneli kullanmaması duygularında bir değişiklik yapmıyor. Ülkeyi iflasa götürecek bir borç yükünün altına girildiğini, sonuçların kendi yaşamını olumsuz etkileyeceğini aklına getirmiyor. Bilgisizliğin yol açtığı körlük; öngörüsüzlüğü ekonomik alandan çıkarıyor ve toplumsal alana taşıyor. Olaylar arasında bağ kurulamıyor. Aldatmaya dayalı siyasi yaymaca, sorgulama ve ileriyi görme yetisini yok ediyor. Üretimden kopuk, zengin işi bu pahalı yatırımları yaptıranları, büyük işler yapan büyük insanlar olarak değerlendiriyor.

Avrasya Tünel Projesi

5,4 kilometresi deniz tabanı altında. 9,2 kilometresi yol genişletme ve iyileştirme çalışmalarından oluşuyor. Çapı 13,7 metre. İki katlı; 2 gidişi ve 2 gelişi var. Yalnızca binek arabalar ve küçük minibüsler geçebilecek. Maliyeti 1 milyar 245 milyon dolar. Şirketin özkaynak yatırımı 285 milyon, kredi tutarı 960 milyon dolar. Kredide Hazine garantisi var, şirket borcunu ödemezse devlet ödeyecek. Yapımcı şirketin imtiyazlı kullanım süresi 26 yıl (25 yıl, 11 ay, 9 gün).
Geçiş ücreti 2017 için, (tek geçiş) binek arabalarda 4, minibüslerde 6 dolar. Tünel, kent içi geçiş olduğu için, ücreti gidiş-dönüş olarak hesaplamak gerekiyor. Yani, gerçek kullanım ücreti, bugünkü kurla otomobillerde 34, minibüslerde 48 YTL. Tünel geçiş ücretleri, her yıl ABD Tüketici Fiyat Endeksine uygun olarak artacak. Devlet, yılda 25 milyon geçiş garantisi vermiş. Bu kadar araba geçmese bile, Hazine bu parayı ödeyecek.

Yap-İşlet-Devret ve Türkiye

Yap-İşlet-Devret’i ilk kez, 19.yüzyıl sonu ve 20.yüzyıl başında ve devret’i olmadan Osmanlı İmparatorluğu uygulamıştı. Yabancı şirketlerle işletme imtiyazları veren ve borçlanmaya dayanan bu uygulama İmparatorluğu yıkıma götürmüştü. İstanbul’da Tramvay ve Tünel İşletmeleri, Elektrik ve Gaz İdaresi, Haydarpaşa Liman İşletmesi, İzmir’de Liman İşletmesi, Göztepe Tramvay İşletmesi yabancı şirketler tarafında yapılmış ve işletilmişti.
AKP’nin yol-köprü politikası, çok özendiği Osmanlı uygulamalarına benzemektedir. O dönemde padişahların yaptığını şimdi, üstelik daha ağır koşullarla AKP yapmaktadır. Bugün, yabancı ortaklı şirketlere; yüksek kar, kullanımda imtiyaz, kredide devlet güvencesi ve şirket gelirlerine kar garantisi verilmektedir.
19.Yüzyılda, İstanbul’daki Tünel’i İngilizler yapmıştı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü bugün İtalyanlar yapıyor. Haydarpaşa Limanı ve Bağdat Demiryolu’nu 20.yüzyıl başında Almanlar yapmıştı, İzmit Osmangazi Köprüsü’, bugün Fransız ve İsviçre şirketleri planlıyor, İtalyan şirketi yapıyor. İzmir Limanı’nı ve İzmir-Bandırma Demiryolu’nu 19.yüzyılda Fransızlar yapmıştı; Ankara-Konya Hızlı Treni’ni Çinliler, Avrasya Tuneli’ni Güney Koreliler yapıyor.

Mali Yük

AKP, yönetime geldiği 2002’den bugüne dek, yap-işlet-devret adı verilen yöntemle çok sayıda yol, köprü ve tünel yaptırdı. Göz boyamaya dönük bu yatırımlarda öne çıkan özellik, tüketime yönelik olması ve Türkiye’yi büyük bir borç yükünün altına sokmasıdır. Kurulu olan; fabrika, maden işletmesi, rafineri gibi üretim yapan birimler satılıp,  yol ve köprü yapılmaktadır.
AKP, son 6 yılda yaptığı yap-işlet-devret anlaşmalarıyla yabancı ortaklı şirketlere 144 milyar dolarlık1 Hazine garantisi verdi, yani borçlandı. Bu borcu, yatırımı kullanan Türk halkı, olmazsa devlet ödeyecek. Türkiye’nin, büyük bölümünü AKP’nin yaptığı iç-dış borç toplamı 690 milyar dolar.2 Bu büyük borç, Osmanlı’da olduğu gibi, Türkiye’yi siyasi çözülmeye götürecek. Oysa, Cumhuriyet, borçlanmak bir yana borç ödemiş ve 1946’ya dek borçsuz bir ülke yaratmıştı.

Devlet Garantisi

Enerji ve ulaşım alanında yaygınlaşan yap-işlet-devret'in, devlete getirdiği zarar şimdiden ortaya çıkmaya başlamıştır. İstanbul’un su gereksinimi için 480 milyon dolara ihale edilen Yuvacık Barajı'nda, Hazine garantisi nedeniyle devlet, almadığı suyun bedeli olarak şirkete yılda 220 milyon dolar ödüyor. Bu ödeme 13 yıl sürecek.3
Benzer durum doğalgazda yaşandı. Devlet, almayı taahhüt etmesine karşın kullanamadığı doğalgaz için Rusya, İran ve Azerbaycan’a üç yılda 2 milyar 999 milyon lira ödedi.4
Ankara Esenboğa, Milas-Bodrum ve Zafer Bölgesel Havalimanı’nda garanti edilen yolcu sayılarına ulaşılamadığı için, işletmeci şirketlere bugüne dek 37,9 Milyon Euro yani 125 milyon lira ödeme yapıldı.5
“Dünya’nın En Büyük Havaalanı” savıyla başlanan ve 22 milyar 152 milyon avro bedelle ihale edilen İstanbul 3.Havalimanı’nın maliyeti, yapılan değişiklikler nedeniyle ilk 9 ayda 12,9 milyar dolar arttı.6

Tünel’i Kullananlar

Arabası olmayan, yayalara kapalı olduğu için kullanamayacak, belki de hiç görmeyecek insanlar, Avrasya Tüneli’nin ödemelerine katılacak. Çünkü devlet, şirketlere kar garantisi vermiş durumda. Tünel’den yılda 25 milyon araba geçmezse aradaki fark Hazine tarafından ödenecek. Hazine’yi ise Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlarının tümü oluşturuyor.
Arabası olup Tünel’i kullanacak olanları ise yüksek bir bedel bekliyor. Kazlıçeşme’den Güztepe’ye işe giden bir kişi gidiş-geliş 34 YTL ödeyecek. Göztepe’ye “15 dakikada” gidecek ama 2017 yılı için ayda 1000 YTL tünel parası verecek.

Büyük Kar

Avrasya Tünel Projesi’nin ihale bedeli 1,245 milyar dolardır. Bunun 2011’deki karşılığı o yılki ortalama kur üzerinden 2,35 milyar YTL’dir. Tünel’den geçiş ücreti 2017 için otomobillerde 4+KDV (17 YTL), minibüslerde 6+KDV (24 YTL) olarak belirlenmiştir. Belirlenen bedelleler, 26 yıl boyunca hiç artmasa, dolar hiç değer kazanmasa bile, halkın ödeyeceği para 12,1 milyar YTL'dir. Oysa, biliyoruz ki, geçiş ücretleri artacak, dolar değer kazanacak. Şirket kasasına akan para, dudak uçurtan rakamlara varacak.
Sözleşme, şirket kazancını sağlama almış ve ücret artışını ABD tüketici endeksine bağlamıştır. Bu endeks, 2016 için yüzde 1,6’dır. Avrasya Tüneli adıyla ve 26 yıl boyunca, Türk halkına yüklenen mali yükün boyutunu, toplama çarpma bilen herkes bulabilir. Bu işi yapanlar, çok büyük rakamlarla karşılaşacaktır.
Borçlanarak yapılan; Köprüler, yollar, tüneller ve saraylar; sınırsız israf ve yağmaya dönüşen talan, Türkiye’yi Osmanlı’nın gittiği yola sokuyor. Eskiden olduğu gibi bugün de, borçlanıp yol ve saray yaptırılıyor. Tehlikeli gidişi görmeyip alkışlayanlar, yakın gelecekte gerçeklerle karşılaşacak ve sıkıntılı sonuçlara ülkenin tümüyle birlikte katlanmak zorunda kalacaktır.

“Köprüler Tuzağı”

Göç alan ve plansız gelişen kentler, arazi rantını gelir kaynağı sayan kişiler tarafından yönetildiği sürece; ne kadar köprü ve tünel yapılırsa yapılsın, ulaşım sorunu çözülemez. Her köprü yeni bir köprünün, her tünel yeni bir tünelin hazırlayıcısı olur. İlk köprü 1973 yılında açıldığında İstanbul’un trafik sorunu çözülecek denmişti. 40 yıl içinde 2 köprü, 2 tünel daha yapıldı ama İstanbul’un trafik sorunu çözülemedi. Günümüzdeki yönetim anlayışı değişmediği sürece de çözülmeyecektir.
Köprüler, tüneller, ulaşımı azaltmaz kendi trafiğini yaratır; çünkü köprüleri, tünelleri kullanan insanlar değil, insanları taşıyan araçlardır. Her köprü, yeni yerleşim alanları açacağı için taşınan yolcu sayısını ve yolcuyu taşıyan araç sayısını arttıracaktır.
Yapılan her köprü, yapılacak yeni bir köprüye gerekçe oluşturacak ve yeni bir yolcu artışını başlatacaktır. İstanbul Boğazına Birinci Köprü 1971’de yapılırken, Mimarlar Odası, “bu bir köprü tuzağıdır, yeni köprüler yapılacaktır” demişti. Mimarlar Odası haklı çıktı. Kuşku yok ki, bu gidişle ve uzun olmayan bir zaman içinde yeni köprüler, yeni tüneller gündeme gelecektir. Su havzaları ve ormanlık alanlar yok edilerek yeni yerleşim bölgeleri açılacak, her iki yakada artan nüfus, trafikte yeni sıkışmalar yaratacaktır.

DİPNOTLAR

(×)    “Bir Ekonomik Tetikçinin Anıları”, John Perkins
1       www.birgun.net
2       Alaattin Aktaş, Eko Analiz, www.dünya.com
3       “İSKİ’den Yuvacık Barajı’nın İçyüzü” m.haber7.com
4       “Alınmayan Gaza 2,99 Milyar Lira Ödendi”, www.m.haber7.com
5       “Yap, İşlet, Zarar Et; Devlet Ödesin” www.gazeteport.com
6       “Neresinden Baksanız Bu Proje Zarar, Ziyan” Mehveş Evin, www.milliyet.com.tr





Arkadaşlarınızla bu yazı paylaşın.

30 yorum:

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Tüm yazıyı dikkatle okudum. Hepsi katıldığım noktalar ama YTL kullanımı mazide kaldı ve bu kullanım gözümü tırmaladı.

Jacob dedi ki...

Makalelerinizi ilgiyle takip eden 25 yasinda bir genc olarak, aslinda olayin ne denli felakete hatta korku filmlerindeki gibi istanbulu nasil bir acmaza getirebilecegini cok iyi goruyorum. Gozume uyku girmiyor, her gun ayri ayri kahroluyorum. Milletin gozune baka baka nesilleri yok olma borcun altina sokma durumlarimi gordukce maalesef ihanetin ne denli buyuk oldugunu ve sonucunun kacinilmaz buyuklukte olacagini kestirebiliyorum. Su satirlari yazarken bile icim icime sigmiyor. Bir cennet vatan bu kadar kolay peskes cekilebiliyormus meger. Bunu gormeyen halka da yaziklar olsun. Iyi ki varsiniz hocam, kaleminize saglik.

Adsız dedi ki...

Kardeşim her yazılana inanan biri değilim ama bunun yanlış olduğunu Halep'te yapılan operasyon ve ne için yapıldığını anlarsanız ancak anlarsınız lütfen okuyun dinleyin analiz yapın ondan sonra gelip inanın inanacaksanız.

Metin Aydoğan Kuramsal Aktarım dedi ki...

Sevgili Recep, tüneli kullananlar YTL üzerinden ödeme yapacak.

Metin Aydoğan Kuramsal Aktarım dedi ki...

Kaygılarında haklısın Jacop.

tolon bey dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Karanlık zamanlarda gemilere yol gösteren, gemilerin karaya oturmalarını engelleyen Deniz Fenerleri misali, yürüdüğümüz yolumuzu aydılatan siz Aydınlarımız. İyi ki varsınız. İyi ki varsınız Metin bey. Lütfen yılmayın pes etmeyin. Sizin yazılarınızı okuyor, bazen bir aile sohbetinde, bazen iş ortamında, bazen kafeteryalarda eşe dosta ulaştırıyoruz.

Metin Aydoğan Kuramsal Aktarım dedi ki...

Sağol Sevgili Adsız.

aydin can dedi ki...

Yaşım 28 ben 53 yaşıma gelince devletin. Borcu bitecek böyle zihniyetin amk avrupaya kızıyor ama adamları zengin ediyor. Oysa kapasiteli. Fabrikaları istanbul dışına. Taşısalar bizde kurtuluruz devlette. Enayi gibi bunların borcunu ödemeye devam...

Adsız dedi ki...

Sen bihaber bazi seyler

Adsız dedi ki...

Hadi yaaaa, YTL nerden bulucaz şimdi, yoksa bulamazsak tünelden geçemeyecekmiyiz. Haksızlık ama yaaa :(

Ömer Akçin dedi ki...

Böyle olmaz bu yoruma tamamen artiniyetli başlamış ve bitirmişssiniz.. Unutmayın ki ımf ye olan mılyon dolarlarca borcuda iktidara gelip bitirende akp yönetimi oldu.. Yap işlet devret uygulaması sizin çarpıttıgınız gibi değildir. Ona kalırsa herseyde bir vergi var kullanan adamda kullanmayan adamda vergisini fazlasıyla ödüyor. olaki tünel köprü vs. bunların olmadıgı zamanları hatırlayın nice kazalar canlar gitti istanbula yapılması gereken en öncelikli şey ulaşımdır buda son nebzesine kadar kullanılıyor. neden konya antalya elazığ değil istanbul ? AKP nin oyu çok oldugu içinmi ? Hayır değil Konya da da %90 Akp Antalya'da da Elazığda da Çünkü istanbul halkının buna ihtiyacı var. Bu benim nacizane fikrimdir.

Adsız dedi ki...

Oldu ya, araba yapamıyoruz diye oturalım. Oldu ya hepimiz cahiliz çünkü küçük de olsa büyük de olsa ülkeye yapılan bir yatırıma seviniyoruz...

Siz var ya, insanları aşşağılamaktan başka birşey yapmıyorsunuz. Sadece sevincimize ortak olamıyorsunuz diye çatlıyorsunuz. Ne de olsa kedi uzanamadığı ciğere mındar dermiş.
Bu memleket yokluktan dünyanın 16. büyük ekonomisi oldu, bunu bile göremeyecek kadar körsünuz!
Sizde "Stockholm" sendromu var. Sizi kör edenlere aşık olduğunuz için size söyleyenden başka, beyin yikamasindan başka hiçbir şey bilmiyorsunuz.
Çok zavallısınız!

Hayata dönün! / Get a life!

efe dizer dedi ki...

Ömer,yol yapıldı da trafik kazaları mı azaldı ?her yer bölünmüş yol lakin kaza sayısını bayramlarda görüyoruz,mesele eğitime ve daha sonra üretmeye geliyor,gelişmişlik bi ülkenin er-ge ayırdığı bütçeye ve patent sayılılarına bakılarak verilebilir,Tr bu durumda nerede?bu kafayla Kapitalizm çarklarında eririz...

Gokhan Iscen dedi ki...

Seni Dunya Bankasina alan zihniyete ......
ADAMaraba yapin diye yirtindi... Bir delikanlida cikip ben yapiyim demedi....Arabayi yapmaya kendileri basladi motoruna icine sacina sapina 1000 talip cikti... iste bu yan sanayicilik mikrobuulkeye getiren 80 yillik bir zihniyettir... Ucak fabrikasini kapattiranda... O Amerikali bu sozleri Marshall doneminde soylemistir kimvardi ozaman ... Gecme kardesim kullanma sen git arkalardan dolas yandexin falan vardir umarim....Bu arada bende bilkent universitesi ingilizce iktisat mezunuyum bilgin olsun

aktifkarbon dedi ki...

"yılda 25 milyon geçiş garantisi"
350 gün, ortlama 15 saat/gün hesabından saniyede 1,3 araç geçmesi lazım
Böyle bir ortalama sağlanamaz

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Berkay Özdogan dedi ki...

ADSIZ'a "Bu ülke yoktan 16. büyük ekonomi demişsin."Türkiye ekonomisin büyüklüğü bakımından son 30 yılda 15-19. sıralardadır.Mesela 1987 öncesi 17. 1987 de 15. 2002 de ise 17. dir.Güney Kore ve Endonezya markalar yaratarak bizi geçip 12, 14 cülüğe çıktılar.14 yıllık AKP iktidarında ekonomik büyüklük açısından sıramız hiç değişmedi ama 2017 için öngörüler 18.veya 19. Hepimiz aynı gemideyiz, hepimiz çok iyi şartlarda yaşamak isteriz ancak yanlışı kim yapıyorsa körü körüne benim adamım cehaletiyle itaat yerine işinin ehli kişilerin görüşlerine, eleştirilerine, bilimsel çalışmalara değer verdiğimiz sürece ancak refaha çıkarız.Devletin kurumu TUİK kayıtlarını incele.

Adsız dedi ki...

Senin kafan yerinde mi ya da okuduklarını anlıyor musun? Adam ne diyor sen ne diyorsun sizin gibi cahiller yüzünden memleketin anasını ağlattınız.

Müstesna İnsan dedi ki...

Bu tip yazılarda maalesef hesapları kendi mesajlarını öne çıkartacak şekilde manipule ettiklerinde yazılardan da, yazıyı yazandan da cidden nefret ediyorum. Yazdığı yazıdaki bilgiler doğru olabilir, ama gidip de yaptığı hesaplarda maipulasyon yaptığında yazının değerini de sıfırlıyor. Zaten, Türkiye'de doğru haber yapan da olmadığından...

Adsız dedi ki...

Türk lirası karşılıklarına hiç girmiyorum. İhale bedeli, yani yap işlet devret yapacak olan firmaya başlangıç maliyeti 1 milyar 245 milyon dolar. Yıllık 25 milyon adet geçiş garantisi verilmiş. Bunun %80 özel araç %20 si minibüs olduğunu varsayarsak ve ABD tüketici endeksinin hiç artmayarak (kaldı ki artacağı malum) firmanın kasasına girecek minimum paralar ise:
1. yıl $ 110 milyon
2. yıl $ 111,76 milyon (%1.6 artış)
3. yıl $ 113,55 milyon (%1.6 artış)
"
"
"
25. yıl $ 161 milyon
Toplamda en az $ 3 milyar 349 milyon dolar para, başlangıç maliyeti ile aradaki fark eder 2.1 milyar dolar. Tünelin işletme maliyeti ne kadar tutar bilemiyorum ama bana kalırsa devlet kendi yapıp kendi işletse çok daha iyiydi sanki.

Mehmet Avuc dedi ki...

Bana göre bunun sonu. Salam bir kıriz, bir gecede dolar nezaman, 12 tl olacak , merakla bekliyorum...amaaa sakın bizim iktidara suç atmayın, adamlar açık açık şimdiden,söylemeye başladı. (Dış kaynaklı) imiş..bilginiz olsun..sonra (AKP) nin günahını almayın...Günaha girersiniz mazallah. Benden söylemesi..Sayın Metin hocam.şu meşur fetöyle ilgili bir yazı yazında aydınlanalım lütfen..yazanlara bakıyorumda aklıma , köyün delisine inanan akıllılar geliyor.

Mehmet Avuc dedi ki...

Bana göre bunun sonu. Salam bir kıriz, bir gecede dolar nezaman, 12 tl olacak , merakla bekliyorum...amaaa sakın bizim iktidara suç atmayın, adamlar açık açık şimdiden,söylemeye başladı. (Dış kaynaklı) imiş..bilginiz olsun..sonra (AKP) nin günahını almayın...Günaha girersiniz mazallah. Benden söylemesi..Sayın Metin hocam.şu meşur fetöyle ilgili bir yazı yazında aydınlanalım lütfen..yazanlara bakıyorumda aklıma , köyün delisine inanan akıllılar geliyor.

Metin Aydoğan Kuramsal Aktarım dedi ki...

Yazdım Sevgili Mehmet. Ancak, avukatlar OHAL'i gerekçe göstererek yayınlamamamı önerdiler. İlerde yayınlayacağım.

troll avcısı dedi ki...

metın bey guzelce acıklamıs ellerıne saglık.hala bazı koyunlar anlamamakta dırenıyorlar.borcu borcla kapatamazsınız.cevap verın madem bılıyorsunuz ulkede uretım yok ulkenın mıllı gelırının yuzde 85 vatandasın odedıgı vergıler.bu borcu kım odeeycek? tabı kı senın benım gibi garıban vatandas odeyecek.herseye yapılan zamlar hızmetlerın paralı olması bunun gostergesı.devlet hastanelerı bıle ucretlı degıl mı cahıl kardesım? ne için sebep ne? bu kadar cok vergı alınılıyor 65 mılyar dolarlık kamu kurumu satılıyor bır de ustune ustelık dıs borc 4 e katlanıyor.allah sızlere akıl fıkır versın.sızın gıbı koyunlar yuzunden ulkemız batmaya dogru gıdıyor

Williams Sean dedi ki...

merhaba!

mali yardıma mı ihtiyacınız var? parayı takip edin ve hemen her türlü krediyi elde edin!

1,000 tl'den 10,000,000,00 tl'ye
* amaç *% 3 faiz oranı
* seçim 1-20 yıl arasında öderler.
* aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
* kredinin esnekliği.

yardım için lütfen bize yoluyla bizimle iletişime geçin.
whatsapp: +15189309882
e-posta: creditfinancierhome@gmail.com

içtenlikle
yönetim

Williams Sean dedi ki...

merhaba!

mali yardıma mı ihtiyacınız var? parayı takip edin ve hemen her türlü krediyi elde edin!

1,000 tl'den 10,000,000,00 tl'ye
* amaç *% 3 faiz oranı
* seçim 1-20 yıl arasında öderler.
* aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
* kredinin esnekliği.

yardım için lütfen bize yoluyla bizimle iletişime geçin.
whatsapp: +15189309882
e-posta: creditfinancierhome@gmail.com

içtenlikle
yönetim

Anatilia TexTile Ltd dedi ki...

Getting a legitimate loan have always been a huge problem To clients who have financial problem and need solution to it. The issue of credit and collateral are something that clients are always worried about when seeking a loan from a legitimate lender. But.. we have made that difference in the lending industry. We can arrange for a loan from the range of $5,500. to $500,000.as low as 1% interest Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Our Services Include the Following
Debt Consolidation
cond Mortgage
Business Loans
Personal Loans
Family loan
International Loans
Loan for any kinds
E.T.C

No social security and no credit check, 100% Guarantee. All you have to do is let us know exactly what you want and we will surely make your dream come true. (LEND UP LOAN ). says YES when your banks say NO. Lastly, we fund small scale loan firm, intermediaries, small scale financial institutions for we have unlimited capital. For further details to go about procuring a loan contact us, Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Emilia FedorcakovaGetting a legitimate loan have always been a huge problem To clients who have financial problem and need solution to it. The issue of credit and collateral are something that clients are always worried about when seeking a loan from a legitimate lender. But.. we have made that difference in the lending industry. We can arrange for a loan from the range of $5,500. to $500,000.as low as 1% interest Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Our Services Include the Following
Debt Consolidation
cond Mortgage
Business Loans
Personal Loans
Family loan
International Loans
Loan for any kinds
E.T.C

No social security and no credit check, 100% Guarantee. All you have to do is let us know exactly what you want and we will surely make your dream come true. (LEND UP LOAN ). says YES when your banks say NO. Lastly, we fund small scale loan firm, intermediaries, small scale financial institutions for we have unlimited capital. For further details to go about procuring a loan contact us, Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Emilia Fedorcakova

Williams Sean dedi ki...

*% 3 faizli kredi oranı sunar
* Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
* Para için garanti

İyi kredi puanı ile Credit Financiaer Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.

İletişim Adresi:
Whatsapp: +15184181390
Doğrudan posta
creditfinancierhome@gmail.com

Yorum Gönder